Van Spanje naar Portugal - Reisverslag uit Nazaré, Portugal van Henk Beekhuizen - WaarBenJij.nu Van Spanje naar Portugal - Reisverslag uit Nazaré, Portugal van Henk Beekhuizen - WaarBenJij.nu

Van Spanje naar Portugal

Door: Henk en Paula

Blijf op de hoogte en volg Henk

03 Juni 2016 | Portugal, Nazaré

29 en 30 mei verbleven we op camping El Pueblo Blanco in Olvera. Prachtig uitzicht over de heuvels vol olijfbomen. Vanuit Olvera hebben we Ronda en nog wat andere witte dorpen bezocht. Ronda is een prachtige historische stad met een arena voor het stierenvechten. Kijk wel uit waar je rijdt met de auto! Ik nam bijna een oprit naar de grote weg, dat een afrit was! Even schrikken, maar gelukkig op tijd gekeerd. Na Ronda hebben we ook nog Sevilla bezocht, ook een stad, waar je een weekend zou moeten doorbrengen. Helaas hadden we geen tijd meer om Gibraltar te bezoeken.
Op 31 mei zijn we vertrokken richting Portugal. De tent afgebroken, de stalen pinnen, die we geleend hadden op de camping gingen er zowaar weer uit!
Na 399 km komen we aan in Ourique op camping Serro de Bica, net op tijd voor het dagelijkse "happy hour". Dit is een gewoonte, die is ingesteld door Herman en Albertje, de nederlandse eigenaren. Je kunt dan gelijk ervaringen uit wisselen met de mede campeerders. Vanuit Ourique is het maar 60 km naar Albufeira en Portamao. Op 1 juni hebben we ons in de toeristenstroom gestort in Albufeira. Veel toeristen al aanwezig, voornamelijk engelse gezinnen en jeugd. Hier lekker kip piri piri gegeten en vooral "mensen gekeken".
Op 2 juni weer verder getrokken, nu wat noordelijker, richting Lissabon. Ongeveer 60 km voorbij Lissabon de tent opgezet in Nazare, camping Orbitur Valado. Morgen Lissabon maar eens gaan verkennen... We hebben er inmiddels 4500 km opzitten.

• 04 Juni 2016 - 11:41

Luuk & Noud:

Lieve Opa & Oma,

Papa & mama hebben jullie reisverslag voorgelezen en wij hebben de foto's zelf kunnen zien. Erg leuk om te hotdn dat jullie het leuk hebben op vakantie. Ook leuke foto's. Zelfs opa en oma hebben een selfie gemaakt, hihi.
    Verl plezier nog en tot snel!